2017. október 3., kedd

Reggeli rutin

Nem vagyok egy morning person, bármennyire is szeretném. A helyzet egész más, mint kamaszkoromban, messze vagyok attól a hétalvótól, magamtól is normális időben ébredek, sőt, amikor magam választhattam meg a beosztásomat, akkor is a korai kezdésre voksoltam. Élvezem a reggeleket. Egy gond van: képtelen vagyok felkelni. Háromszor nyomok szundit, és mikor végre kihámozom magam a világfájdalmamból, a produktivitásom bizony az ágyban marad.
És itt már bőven nem a lekésett buszokról van szó, egyszerűen vannak reggelek, amikor már azt is eredményként könyvelhetem el, hogy megittam a kávém és rendesen felöltöztem. Ide rutin kell.




A netet böngészve úgy vettem észre, nagyjából ugyanazokat a tanácsokat próbálja átadni az összes életmód blog és női magazin, kisebb-nagyobb átfedésekkel, de ez a cikk volt a legszimpatikusabb: https://gerinces.hu/pszichologia/a-reggel-a-reggeli-rutin-elonyei/. Nagyon tetszenek az írásaik, kár, hogy ilyen ritkák. Beemelek néhány dolgot a reggeleimbe, remélhetőleg szokás lesz belőlük :)


A nulladik pont az esti rutin, amire szintén szükségem lenne, vannak rituáléim, de nem vagyok jó abban, hogy előkészítsek dolgokat másnap reggelre, és mostanában a tévére alvásra is visszaszoktam. Utóbbit mindenképpen elhagyom.

Használok egy ideje egy klassz ébresztő appot, aminek a kikapcsolásához matekpéldákat kell megoldani, két-három fejben összeadás még az én ingerküszöbömet is átüti. A szundiról nem tudnék csak úgy leszokni, de egy ismerősöm szerint a hosszabb időtávok jobbak, mint ötpercenként lecsapni, kipróbálom így.

Részt vettem pár éve egy stresszkezelési tréningen, ahol tanultunk olyan lazító-nyújtó mozdulatokat, amiket napindító gyanánt is érdemes csinálni. Tornára vagy jógára nem tudnám rávenni magam, de ennyi nehogy már gondot okozzon.

A folyadékbevitellel nincsenek problémáim, így egy nagy pohár víz amúgy is mindig van az ágyam mellett, igyekszem ezentúl még a kávé előtt leküldeni, hogy beindíthassa az anyagcserét. Hogy citrommal is képes leszek-e megküldeni, azt még nem tudom.

Harapnivaló... na ez nehezebb ügy. Van egy belassult időszak a reggeleimben, amit pont ki lehetne tölteni pár falat elmajszolásával, de évekig próbáltam kikísérletezni, mire van szükségem reggel, és az a helyzet, hogy semmi nem esik jól. Találtam néhány előre (hétvégén vagy előző este) bekészíthető reggeli ötletet, és mostanában gyümölcs is szinte mindig van itthon... meglátjuk.

Granola: http://bookwormkatacita.blogspot.hu/2015/06/hudefincsi-reggeli.html
Másnapos zabkása: http://lilafuge.hu/masnapos-zabkasa/
Tojáskrém: http://streetkitchen.hu/2016/09/06/3_gyors_reggeli_sietos_reggelekre


Hát ez a nagy terv.

Nektek mi segít reggel? Tudtok tanácsokat adni?

4 megjegyzés:

  1. A szundi nálam attól függ, mikor kerülök ágyba. Ha későn, akkor háromszor nyomom le, vagy a párna alatt lamentálva megvárom, míg a külföldön élő barátnőm bejelentkezik. Szoktam vagy egy átmozgatást csinálni 10 percben, vagy pár nyújtást, utána jöhet a kávé, majd a készülődés.
    Reggelizni viszonylag későn szoktam, de a citromos, uborkás vagy almás víz az tényleg jó még a kávé előtt. A másik, hogy én zenét üvöltetek, ami felpörget, és úgy 5-10 perc után kezdődhet a nap.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra jöttem rá sajnos, hogy a szundi nálam csak fokozza a szenvedést :D de az új, negyedórás időköz működni látszik.
      Almás vízről még nem is hallottam, kipróbálom :) köszi az ötletet :)

      Törlés
  2. Én egyszerűen máshová teszem a telefont, nem az ágy mellé. Ha kimásztam, már nem mászom vissza. Utána kávé, addig senki sehová! Aztán reggeli készülődés és akkor már ébren vagyok teljesen. A reggeli az nálam későbbi mutatvány, képtelen vagyok enni ébredés után közvetlenül.
    Az esti rutinba egyet javaslok: az időben lefekvést :) Nekem bejön, ha lekapcsolom a rivaldafényt, csendben olvasok még (anélkül nem tudok aludni), aztán alvás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel próbálkoztam régebben, de sokszor egyszerűen átaludtam. Pedig ez lenne a tuti.
      Igen, igyekszem fegyelmezett lenni ebben :) nem mindig megy, de az olvasás tök jól elősegíti, hogy lenyugodjon az ember a nap végén.
      Köszönöm, hogy írtál :)

      Törlés